Xiaomi ROIDMI 3S

Az eszköz, ami fúrás-faragás nélkül okosítja fel az autóhifid

Magyarországon jelenleg az autók átlagéletkora kb. 14. év. A legtöbb autóban így nincsenek olyan modernebb megoldások, amelyek lehetővé tennék a telefon egyszerű hozzákapcsolását a fejegységhez. Sokak számára, ha zenét akarnak hallgatni a kazetta/CD (jobb esetben mp3-mas), illetve a rádió kimeríti az összes lehetőséget. Rádióhallgatáskor örülünk, ha néha megszakítják a reklámokat, hosszas karattyolásokat zenékkel, egy kazettát, CD-t pedig nagyon gyorsan meg lehet unni, mivel nem fér rá túl sok szám. A fejegység cseréje megoldás lenne, de az körülményes szereléssel jár.

Engem még az a tényező is befolyásolt, hogy a lassan 10 éves autóban található fejegység gyárilag kormányról vezérelhető, amit én nagyon szeretek és nehéz szívvel tudtam volna csak feladni egy új fejegység kedvéért.

Ekkor ajánlották nekem a Xiaomi Roidmi 3S bluetooth FM transzmittert. Elsőre nem fogott meg, próbálkoztam már előtte egy FM-transzmitterrel, amin USB és AUX csatlakozó volt, és nem hozta azt a hangminőséget, amit elvártam volna tőle. Szerencsére volt egy akció az egyik kínai webshopban, így gyakorlatilag fillérekből meg tudtam rendelni a Roidmi 3S-t.

Anyagminőség, külső

Amikor megérkezett, első pillanatban látszódott, hogy teljesen más ligában játszik, mint az előző FM transzmitter. Kis méretéhez képest egész súlyos darab, érződik, hogy van benne anyag. Tapintásra is egészen jó érzés, matt jó minőségű műanyag és fényes fém keveréke. A benne található rugók is jó erősek, a szivargyújtó-csatlakozóba kicsit erősebben kell benyomni, de ha benn van, nem fog egy millimétert sem elmozogni. A design Xiaomi-tól megszokottan minimalista, nincs rajta semmi felesleges csicsa. A két USB-aljzat világít, ha feszültséget kap az eszköz, ráadásul app-ból állítható színben (piros, zöld, kék és ciánkék). Egyedül ez az, amit én kissé soknak érzek, bár jól jön, hogy látom, mikor használja az autó akkumulátorát. Így nálam fixen be van építve, mivel csak gyújtás alatt merít, nyugodtan benn tudom hagyni.

Hangminőség

A marketinganyagokban olyan nagy kifejezéseket használtak, mint „intelligens zajzűrés”, HD minőség, és azt kell mondjam, ez itt nem csak duma. Mióta megvan, egyszer sem volt panaszom rá, pedig átlagosan heti 10 órát megy. Tényleg nincs a megszokott rádiós sistergés, és csak akkor tudnék jobb minőségben zenét hallgatni a kocsiban, ha lecserélném a hangszórókat, kábelezést, ilyesmiket.

Roidmi applikáció felülete
Ami fontos: az elején módosítani kell a gyárilag beállított frekvenciát (96.4 MHz). Célszerű megkeresni azt a frekvenciát, ami a legnagyobb üres sáv közepén van. Én Budapest környékén a 91.5-öt állítottam be, és őszintén szólva nem zavarta az adást ugyanezen a frekvencián semmi se Győrben, se Egerben, se Szegeden, se Székesfehérváron, se közöttük az autópályán. Egyszerűen csak teszi a dolgát. Én az esetek 99%-ában Spotify-t hallgatok rajta, ami félelmetesen jó dolog, főleg a Waze-el összekapcsolva. (Ha bővebben érdekel titeket a téma, írjatok, szívesen megosztom a tapasztalataimat.)

Csatlakozás

Induláskor a szivargyújtóba való behelyezést követően villogó fényeket látunk az USB aljzatokban, és ha már be van kapcsolva megfelelő frekvencián a rádió, egy szignált hallhatunk. Első alkalommal a telefon bluetooth beállításai között kell párosítani az eszközt (Roidmi Music Blue C néven találjuk meg), ettől kezdve automatikusan csatlakozni fog hatótávon belül. (A kütyü 4.2-es verziójú bluetooth-t használ.) A csatlakozáskor szintén egy kis szignált lehet hallani. Sokan említették, hogy zavaró ez a csilingelés, főleg, mert nem lehet se kikapcsolni, se a hangerejét állítani, és viszonylag hangos. Teljesen egyetértek, én ezt úgy tudtam valamelyest orvosolni, hogy a fejegység beállításai között a bekapcsolási hangerőt átállítottam az addigi „kikapcsoláskori érték”-ről egy fix alacsony hangerőre.
Nagyon szeretem a telefonomnak azt a funkcióját, hogy ha így automatikusan csatlakozik a Roidmi 3S-hez, rögtön elindítja a Drivemode nevű alkalmazást. (Az alkalmazás lényege, hogy kezeli a vezetés közbeni hívásokat, és felolvassa a kapott e-maileket, sms-eket, facebook üzeneteket, sőt hangutasítással magyarul lehet válaszüzenetet is diktálni, illetve gyorsan elindítani a navigációt, zenét. Ha bővebben érdekel, jelezzétek.)

Töltés

Többször írtam az USB aljzatokról, de a funkciójukról még nem ejtettem szót. Vannak, akik direkt emiatt veszik meg a kütyüt, nálam másodlagos funkció a töltési lehetőség. A lényeg, hogy nagyon gyorsan képes feltölteni USB-n keresztül tölthető eszközöket, a két aljzaton együtt 3.4 A áramerősséggel (ha egy aljzatot használunk, 2.4 Amperrel). Néha nálam is jól jött ez, amikor reggel elinduláskor veszem észre, hogy már alig van töltöttség a Xiaomi Mi Max 2 telefonom amúgy termetes (5300 mAh) akkumulátorán, mire beérek a munkahelyemre, már bőven töltött rajta annyit, hogy kihúzza a nap végéig.

Kompatibilitás

Mivel vannak eltérések a különböző telefonok bluetooth képességei, illetve a különböző autók között, így előfordulhatnak elvétve kompatibilitási gondok. Még 2018-ban ennek orvoslására dobta piacra a Xiaomi a Roidmi 3S International Version-t. A családban rendeltünk sima és nemzetközi verziót is, nálam teljesen ugyanúgy működött mindkettő. Édesapámnál az automatikus csatlakozást csak az International tudta megbízhatóan. (A másikkal egyszer-egyszer előfordult, hogy kézzel kellett csatlakoztatni, egyéb gond nem volt vele).

Egyéb funkciók

Megoldható vele a telefon kihangosítás is, ezt én még nem próbáltam ki, mert a Drivemode nálam alapból elutasít minden hívást és SMS-t küld a hívó félnek. Nincs benne mikrofon, ezért értelemszerűen akkor működik ez a funkció jobban, ha a telefon mikrofonja minél közelebb van a beszélőhöz.

Van egy olyan funkciója is, amit remélem soha nem kell tesztelnem: folyamatosan vizsgálja az autóban a feszültségszintet, és vörös villogással, valamint a telefonon értesítéssel jelzi, ha nem megfelelőek az értékek.

Maga az eszköz tartalmaz egyébként néhány védelmi funkciót főként a telefon/tablet biztonságos töltése érdekében. Ilyen a túláram- és túlfeszültség-védelem, a rövidzár elleni védelem, vagy a hőmérséklet-védelem.

Összegzés

Ez a kütyü megint arra mutat rá, hogy a Xiaomi-rajongói tábor miért növekszik ilyen tempóban. 3-4000 Ft-ért olyan hasznos kis eszközt kapunk, ráadásul olyan kiváló minőségben, aminek gyakorlatilag nincs versenytársa a piacon. Teljesen megbízhatóan teszi a dolgát, sistergésmentesen adja le a zenét, és semmilyen jel nem mutat arra, hogy a következő 10 évben tökremenne a Roidmi 3S. Nagyon tudom ajánlani mindenkinek, aki szerelésmentesen szeretné modernizálni az autós zenehallgatási lehetőségeit.

 

Tipp: a GBReview002 kuponkóddal most 12.99$-ért, vagyis kb. 3700 forintért elvihető az International Version itt: LINK

Nem fogadja el a kódot? Tudsz valahol jobb árat? Írd meg lejjebb a hozzászólások között!

2 hozzászólás a következőhöz: “Xiaomi ROIDMI 3S bemutató, teszt”

  1. Szia, köszönöm, hogy szóltál! November 10-ig felhasználható kód: GBReview002 (12.99-ért lehet vele elvinni)
    Az új kóddal frissítettem a cikket.

Hozzászólás a bejegyzéshez

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

%d blogger ezt szereti: